Livet mitt

Tankar, sysslor, betraktelser samt passionen för träning, foto och livets varanden.

En dimmig torsdag i kanelbullens tecken

Publicerad 2012-10-04 12:27:04 i Livet,

Vi vaknade, jag och dem medan den bleka oktobersolen sken in i sovrummet. Missen spann på min mage och sonens feber alldeles för hög för skola och aktivtet. Dottern transporteras till skolan, glad över sina fina örhängen, i två flätor förväntansfull över vad vänner och klasskamrater ska säga. Alla övriga instanser har blivit meddelade om sonens frånvaro, alla lösenord, alla rutiner som man måste följa. Check. Done.
 
Vi tar det lugnt medan febern härjar med sonen, litet tvätt, mys, samtal. Litet tankar, bilder och utväxlande av recept för oss som inte tål gluten och laktos. Det får bli en fortsatt vilsam eftermiddag tills dottern ska iväg på sin aktivitet och jag ska få träna. Träningen som jag så längtar efter, efter två dagars vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela